Digitale Zorg begint met de digitale zorgvrager

Vandaag ondertekenen Amaris Zorggroep, Tergooi Ziekenhuizen en huisartsenvereniging RHOGO een overeenkomst voor de Helpdesk Digitale Zorg. De missie van de Helpdesk Digitale Zorg is om gezamenlijk verder op te trekken in het ondersteunen van patiënten, cliënten en inwoners in de regio bij het gebruik van digitale zorg. De zorgvrager kan warme begeleiding verwachten na warme aanbeveling door de zorgverlener. Inmiddels zijn 26 partners aangesloten bij de Helpdesk en zijn al meer dan 2000 zorgvragers op weg geholpen en de handleidingen ruim 5000 keer geraadpleegd. 
 
De 26 aangesloten partijen onderschrijven dat de ambitieuze plannen om meer digitale zorg te leveren alleen kunnen slagen als de patiënten en cliënten ook weten hoe ze digitale zorg moeten ontvangen. Deze overeenkomst van de initiatiefnemers draagt bij aan de verdere professionalisering van de Helpdesk en vormt met verschillende partners een mooie basis voor het leveren van zorg dichterbij.  

DE HELPDESK DIGITALE ZORG  
De Helpdesk Digitale Zorg is ondergebracht bij het Zorg Innovatie Huis en is er voor alle vragen die niet medisch inhoudelijk zijn, maar wel ondersteunen bij digitaal contact met een zorgverlener. Voorbeelden zijn vragen over beeldbellen, online fysiotherapie of het inloggen bij het patiënten portaal. Daarnaast ondersteunt de Helpdesk bij het instellen van technische toepassingen, zoals het meten van de bloeddruk, hartslag en glucosewaarden. De Helpdesk Digitale Zorg is bereikbaar op 085-1304575 of via www.helpdeskdigitalezorg.nl

6 april 2021

magnifiercrossmenu