Helpdesk Digitale Zorg maakt digitale zorg toegankelijk voor iedereen.

Vrouw met telefoon in tram
Man in vrachtwagen

Er zijn in ons land zo’n 3,5 miljoen mensen niet digitaal vaardig. Deze groep mist hierdoor eerlijke kansen om gebruik te maken van de voordelen van digitale zorg. Wij geloven dat iedereen recht heeft op toegang tot digitale zorg. Dat íedereen mee moet kunnen doen.

Door onze ondersteuning willen we ook de zelfredzaamheid van uw patiënten vergroten. En kan uw zorgverlener zich richten op de kerntaak, het verlenen van de best mogelijke zorg.

Lees hier meer over ons.

Wij bieden uw patiënten en cliënten laagdrempelige hulp bij de digitale zorg van uw organisatie.

Onze helpdesk

Patiënten kunnen bellen, mailen en chatten met ons team. We nemen alle tijd om ze verder op weg te helpen.

Zelfstandig op zoek

Patiënten kunnen zelf hun antwoord vinden in de handleidingen op onze website. Geschreven in klare taal, in ruim 20 talen.

Voor patiënten

  • Alle relevantie informatie op één plek
  • Ruim 100 handleidingen in 20 talen
  • Deskundig & vriendelijk helpdeskteam
  • Contact via telefoon, chat en mail

Voor zorginstellingen

  • Eigen pagina met alle relevante informatie voor patiënten
  • Verlicht de druk op uw eigen helpdesk
  • Toolkit met folders en posters
  • Uw patienten zijn in goede handen
Moeder en dochter kijken op tablet
Carla Broekman , Projectmanager ICT en veiligheid, Huisartsen Utrecht Stad (HUS)
Onze patiënten leren bij Helpdesk Digitale Zorg veilig te mailen of te videobellen met hun huisarts, hiermee ontzorgen wij de huisarts.
Emmy - Servicemedewerker
Emmy Kuipers, Servicemedewerker
Ieder gesprek is anders waarbij je vooral door goed te luisteren, samen tot een oplossing komt
Man telefoneren aan tafel
Patiënt, TergooiMC
Het lukte mij maar niet om in te loggen. Maar door het samen stap voor stap door te nemen, is het me nu toch gelukt. Nu kan ik het helemaal zelf!
Suha Saygin, Doktersassistent, SAG
Het is erg prettig dat wij onze patiënten voor digitale ondersteuning kunnen doorverwijzen. Dit scheelt ons tijd aan de telefoon en de patiënt wordt direct op afstand geholpen.
Emmy Kuipers
Emmy Kuipers, Servicemedewerker
Dagelijks heb ik contact met patiënten en cliënten van zorginstellingen door heel Nederland. Samen concreet aan de slag gaan en zo digitale zorg bereikbaar maken, daar krijg ik veel energie van!

Veelgestelde vragen

  • Voor Nederlandse zorginstellingen zoals ziekenhuizen, revalidatiecentra, thuiszorg, huisartsen of GGZ die digitale zorg aanbieden. Aangesloten zorginstellingen kunnen alle niet-medisch inhoudelijke vragen over digitale zorg van patiënten en cliënten verwijzen naar Helpdesk Digitale Zorg. Onze mensen hebben de laatste kennis over de in Nederland gangbare systemen.

  • Inmiddels zijn ruim 20 zorginstellingen door heel Nederland aangesloten, waaronder bijvoorbeeld Arkin, Tergooi MC, GGZ Centraal, Ziekenhuis Gelderse Vallei, Stichting Amsterdamse Gezondheidscentra, Libra Revalidatie & Audiologie en Merem. En nog veel meer.

  • Dit verschilt per organisatie en is afhankelijk van het type en de grootte van de organisatie. Op deze manier kunnen we zoveel mogelijk zorginstellingen (en daarmee patiënten) ondersteunen. We gaan graag in gesprek om dit toe te lichten.

  • Behoorlijk veel. Op de eerste plaats een helpdesk met deskundige en betrouwbare medewerkers, telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur. Maar ook bereikbaar via e-mail en chat. Daarnaast +100 handleidingen in 20 talen, bijgewerkt en in klare taal. Ieder kwartaal ontvangt u een rapportage met cijfers én duiding van de digitale zorgvragen van uw patiënten. En twee keer per jaar ontvangt u een uitnodiging voor een bijeenkomst met andere aangesloten zorginstellingen, met veel kennisdeling en best-practices.

    En nog veel meer. Zoals een complete communicatie toolkit, heeft u altijd één aanspreekpunt en krijgt uw organisatie uw eigen pagina.

  • Deze landingspagina, met uw eigen logo, is herkenbaar voor uw patiënten en bevat alle relevante informatie van uw organisatie. Maar ook regionale context zoals bijvoorbeeld ondersteuning via de Bibliotheek, zodat we uw patiënten zo goed en volledig mogelijk op weg helpen. Deze pagina gebruikt u in uw communicatie zodat uw patiënten altijd de juiste informatie bij de hand hebben.

Help ook úw patiënten

Het begint met een kennismaking en een goed gesprek.
We delen graag onze ervaring en kennis.