Veelgestelde vragen

Wat is ’DigiD met sms-functie’?

DigiD is uw persoonlijke digitale identiteit, waarmee u veilig kunt inloggen op websites van de overheid en in de zorg. U vraagt een DigiD aan op www.digid.nl. Om te kunnen inloggen op Mijn Tergooi heeft u behalve uw DigiD ook een aanvullende sms-functie nodig. Dit is een extra controlestap, zodat we weten dat we ook echt met u te maken hebben. Als u wel al over een DigiD beschikt, maar hieraan nog geen sms-functie heeft gekoppeld, dan kunt u dat regelen via Mijn DigiD op www.digid.nl.

Na de aanvraag krijgt u per post een activeringscode thuisgestuurd. Dit duurt 3 tot 5 werkdagen. Zodra u met uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord inlogt op Mijn Tergooi, ontvangt u een sms-bericht met een code die u vervolgens invult om toegang te krijgen tot uw persoonlijke Tergooi-omgeving. Tegenwoordig kunt u ook op uw vaste telefoon een gesproken sms-bericht ontvangen.

Kan ik de gegevens van mijn kind inzien door in te loggen met mijn DigiD?

Op dit moment kunt u als ouders alleen digitaal zaken regelen voor minderjarige kinderen door een DigiD voor uw kind aan te vragen en hiermee in te loggen. U kunt een DigiD aanvragen via https://digid.nl/aanvragen

Wat is een videoconsult?

Het videoconsult biedt u de mogelijkheid om thuis, via een smartphone, tablet, laptop of pc, een gesprek te hebben met uw arts in het ziekenhuis, waarbij u en uw zorgverlener elkaar kunnen zien en horen.

Hoe start ik een videoconsult met een behandelaar van Tergooi?

Heeft u een afspraak voor een videoconsult met een arts of behandelaar van Tergooi ingepland staan? Lees de stap-voor-stap instructie of de verkorte instructie.

Het lukt mij niet om in te loggen in het patiëntenportaal Mijn Tergooi.

De meest voorkomende problemen zijn: 
U bent nog niet geregistreerd als patiënt van Tergooi. U hebt alleen toegang tot Mijn Tergooi als u in Tergooi bent geweest voor een consult of behandeling en dus bent ingeschreven. Daarbij moet uw BSN zijn geregistreerd. Bent u sinds 1 januari 2008 niet meer in Tergooi geweest, dan is uw BSN waarschijnlijk niet bij ons bekend. Wilt u toegang tot ons portaal? Meldt u zich dan met een geldig legitimatiebewijs en uw zorgverzekeringspas bij de inschrijfbalie van Tergooi, dan maken we dat in orde. Let op: de meeste gegevens op ons patiëntenportaal zijn maximaal 5 jaar oud.
Er is iets met uw DigiD. Lees hierover meer op de website van DigiD.
Mogelijk voldoet uw browser en/of besturingssysteem niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD. Het kan zijn dat u uw computer moet upgraden. Heeft u bijvoorbeeld een computer met Internet Explorer 8? Dan moet u uw browser upgraden met Internet Explorer 9.

Kan ik in Mijn Tergooi van mijn kind kijken?

Jazeker, om als ouder of voogd te kunnen inloggen, is (ongeacht de leeftijd van uw kind) de DigiD met sms-functie van het kind nodig. Deze kunt u aanvragen via www.digid.nl.
Lees meer over de toegang voor kinderen op Mijn Tergooi op de website van Tergooi https://www.tergooi.nl/toegang-voor-kinderen-op-mijn-tergooi/

Hoe kan ik uitloggen op de website van Mijn Tergooi?

In de webbrowser vindt u rechtsboven, naast uw naam een Aan/Uit symbool. Klikt u hierop, dan logt u uit. Na 15 minuten inactiviteit wordt u ook automatisch uitgelogd.

Waarom kan ik geen berichten versturen in de MedGemak App?

De MedGemak App is een applicatie waarmee u online verschillende gezondheidszaken kunt regelen met uw huisarts of zorgverlener. U kunt dit niet zelf aanmaken, uw huisarts of zorgverlener doet dit voor u.

Een van de functies van de applicatie is het versturen van berichten naar uw huisarts of zorgverlener. Echter blijkt dat deze functie bij enkelen niet beschikbaar is.

Dit komt doordat de huisarts of zorgverlener er dan (onbewust) voor heeft gekozen geen gebruik te maken van deze functionaliteit. Er bevindt zich dus geen fout in het systeem of uw account, maar de functionaliteit is (nog) niet geactiveerd.

Hoe kan ik iemand toevoegen aan het Skype gesprek met mijn zorgverlener?

Als er meerdere personen mee willen luisteren/kijken tijdens het videoconsult, kan dit door tijdens het gesprek de link van het gesprek te delen. De link kan worden verkregen door op de drie bolletjes onder in het scherm te klikken.

Met hoeveel personen kan ik gebruik maken van de DigiD app?

Het is niet mogelijk om met meerdere personen de DigiD app te gebruiken. Iedere gebruiker moet de app op een ander apparaat installeren. Als er geen extra apparaten beschikbaar zijn, dan kan de SMS-controle een optie zijn.

Wat moet ik doen als ik geen activatiecode van BeterDichtbij heb ontvangen?

Wanneer door de zorgverlener een afspraak in het systeem wordt gezet, wordt er een activatie-code via SMS naar de patiënt gestuurd. Als u geen code heeft ontvangen, is het aan te raden om bij de poli de gegevens te checken.

magnifiercrossmenu