Ondersteuning bij digitale zorg voor patiënten Ziekenhuis Rivierenland

Goed nieuws voor alle patiënten van Ziekenhuis Rivierenland! Per 1 september kunnen ook zij terecht bij de Helpdesk Digitale Zorg met al hun vragen over het gebruik van het patiëntenportaal MijnZR, beeldbellen via BeterDichtbij of andere digitale hulpmiddelen van Ziekenhuis Rivierenland.

De Helpdesk Digitale Zorg is blij met deze nieuwe deelnemer. Samen maken we digitale zorg voor iedereen toegankelijk. Onze kennis op het gebied van patiënt- en cliëntondersteuning en de verschillende digitale zorg toepassingen zetten wij graag in om zoveel mogelijk knelpunten weg te nemen bij het gebruik ervan. Met als belangrijk positief gevolg dat de patiënt meer eigen regie ervaart. Wendy Bosboom (lid Raad van Bestuur Ziekenhuis Rivierenland) zegt hierover: ''We willen dat iedere patiënt altijd zo goed mogelijk toegang heeft tot onze ziekenhuiszorg. In deze tijd zijn digitale toepassingen daarbij vaak een heel handig hulpmiddel. Thuis kunnen inloggen in je dossier, beeldbellen met je dokter: steeds meer patiënten doen dat. Daardoor sta je veel meer zélf aan het roer van je gezondheid''. De hulp die de Helpdesk Digitale Zorg aanbiedt, is een mooie extra service om digitale zorg toegankelijk te maken.

De helpdesk bestaat sinds juni 2020 als initiatief van Amaris Zorggroep, Tergooi en RHOGO en is ondergebracht bij het Zorg Innovatie Huis. Inmiddels zijn bijna 30 organisatie aangesloten, 4.500 mensen geholpen en 8000 keer handleidingen geraadpleegd.

magnifiercrossmenu