Van slim idee naar succesvolle stichting met een heldere missie.

Collega's Helpdesk Digitale Zorg werken samen

Welkom bij Stichting Helpdesk Digitale Zorg! Wij zijn dé steunpilaar voor iedereen die met digitale zorgtoepassingen werkt of hier graag mee aan de slag wil. Onze missie is om de digitale zorgervaring voor gebruikers zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk te maken.

Moeder en dochter kijken op tablet

Wie zijn wij?

Stichting Helpdesk Digitale Zorg bestaat uit een team van gepassioneerde en deskundige professionals met uitgebreide ervaring in zowel de zorgsector als de IT-wereld.

Onze medewerkers zijn getraind om geduldig, empathisch en effectief ondersteuning te bieden bij een breed scala aan digitale zorgtoepassingen, van elektronische patiëntendossiers en teleconsultaties tot gezondheidsapps en medische apparaten.

Zelfmeting vinger

Wat doen wij?

Wij ondersteunen de patiënten en cliënten van diverse aangesloten zorginstellingen bij het gebruik van digitale zorg. Hierdoor kunnen zij nu terecht op één plek voor alle technische en niet-medische vragen rondom zorgapplicaties, zoals HuisartsDichtbij, MedGemak of Uw Zorg Online.

Zij worden kundig en met veel geduld geholpen door een ervaren team van servicemedewerkers die hen begeleiden bij het gebruik van digitale zorg. Zorgprofessionals houden zo ruimte en tijd over voor het leveren van de best mogelijke zorg aan patiënten.

Toolkit voor zorgprofessionals

In meerdere mate ondersteunen we zorgprofessionals bij het gebruik van digitale zorg. Hiervoor bieden we uitgebreide ondersteuning en advies om hen optimaal gebruik te laten maken van digitale zorgtechnologieën.

We zijn bovendien het landelijke PGO-informatiepunt, waardoor u ook bij ons terecht kunt voor al uw niet-medische vragen over de Persoonlijke Gezondheidsomgevingen.

Alexander de Jong
Alexander de Jong, Manager Marketing, Relatie en Business Development
Wij geloven in een toekomst waarin digitale zorg een naadloos onderdeel is van de gezondheidszorg. Door ondersteuning dragen we eraan bij dat de zorg toegankelijk wordt voor iedereen.
Fred Helpdesk Digitale Zorg

Waarom kiezen voor ons?

We onderscheiden ons door toewijding aan persoonlijke en toegankelijke ondersteuning. Wij begrijpen dat de wereld van digitale zorg soms overweldigend kan zijn, en daarom staan we klaar om te helpen met geduld, deskundigheid en een vriendelijke benadering. Onze diensten zijn erop gericht om de digitale zorgervaring van patiënten zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat zorgprofessionals zich kunnen richten op wat echt belangrijk is: zorg verlenen.

Onze kernwaarden

Onze kernwaarden zijn het fundament van alles wat wij doen:

Professioneel: We streven naar de hoogste standaarden in al onze diensten en interacties.
Betrokken: We zijn diep betrokken bij zowel onze cliënten als de zorgprofessionals die we ondersteunen.
Behulpzaam: Onze medewerkers staan altijd klaar om te helpen met een glimlach en de nodige expertise.
Bevlogen: Onze passie voor digitale zorg drijft ons om continu te verbeteren en te innoveren.

Merlijne Sonneveld
Merlijne Sonneveld, Bestuurder | Oprichter
Toegang tot digitale zorg is niet vanzelfsprekend voor miljoenen Nederlanders. Alléén als iedereen mee kan doen, jagen we het gebruik van digitale zorg écht aan.
Merlijne Sonneveld ICT&Health

Ons ontstaan

In 2022 wordt Stichting Helpdesk Digitale Zorg opgericht, een logisch vervolg op een gezamenlijk initiatief van Tergooi MC, RHOGO en Amaris Zorggroep.

Merlijne Sonneveld, een team van specialisten en servicemedewerkers werken dagelijks samen voor de ambitie van Helpdesk Digitale Zorg: digitale zorg voor iedereen toegankelijk maken.

Tijdens het ICT&Health congres 2023 presenteerde Merlijne Sonneveld (foto) als openingsspreker deze ambitie. Bekijk hier de video.

Dotslash binnen

Openstaande vacature(s)

We groeien hard vanuit ons kantoor in Dotslash in Utrecht. Momenteel hebben we de volgende openstaande vacature(s):

Houd onze nieuwsbrief en Linkedin in de gaten, hier plaatsen we nieuwe vacatures.

Een groeiend team van optimisten

We zijn een divers team met een gemeenschappelijke overtuiging: dat iedereen recht heeft op toegang tot digitale zorg. Dat iedereen mee moet kunnen doen. Onze kracht ligt in onze mix van ervaring, motivatie en nieuwsgierigheid. We hebben een achtergrond in (telefonische) helpdesks en gezondheidszorg.

Emmy Kuipers

Emmy Kuipers

Servicemedewerker

Femke van der Velde

Servicemedewerker

Susan Ott

Servicemedewerker & PGO-expert

Romina Abshiri

Medewerker Marketing & Communicatie

Gijs Bax

Servicemedewerker

Joost van Essen

Teamleider Servicedesk

Jade van Schaffelaar

Servicemedewerker

Annemarije Hilverda

Servicemedewerker
Fred Antonides

Fred Antonides

Servicemedewerker
Alexander de Jong

Alexander de Jong

Manager Marketing, Relatie en Business Development
Esther Wijnakker

Esther

Servicemedewerker

Hugo Mous

Servicemedewerker

Robin Schmidt

Servicemedewerker

Niels Jansen

Marketing, Communicatie & Relatiebeheer (a.i.)
Merlijne Sonneveld

Merlijne Sonneveld

Bestuurder | Oprichter

Benson

Kantoorhond
Raad van Toezicht_HDZ

Raad van toezicht

Onze raad van toezicht houdt toezicht én geeft strategisch advies aan de organisatie.  Dit is één van de manieren om onze missie te borgen; cruciaal voor een organisatie die zich inzet voor gelijkheid in de toegankelijkheid van digitale zorg.

De Raad van Toezicht wordt gevormd, van links naar rechts, door: