Hoe koppel ik met mijn zorgaanbieder in Caren?

De stappen in het kort

Om zorginformatie in te kunnen zien moet u de zorgpagina koppelen aan de zorgaanbieder. Om te zorgen dat de persoonlijke informatie alleen met de goede personen gedeeld wordt, kan een koppeling met een zorgaanbieder alleen gemaakt worden met een code per die per brief wordt gestuurd naar het postadres dat bij de zorgaanbieder bekend is.

1. Een brief aanvragen

Als u nog geen brief heeft ontvangen, kunt u die eenvoudig via Caren aanvragen. Ga naar de zorgpagina van degene die zorgt krijgt en klik bij connecties op ‘Koppel een zorgaanbieder’.

(Mocht de naam van de zorgaanbieder er niet tussen staan, dan maakt deze zorgaanbieder het niet mogelijk om rechtstreeks via de website een brief met activatiecode voor Caren aan te vragen. U kunt dan contact opnemen met de zorgaanbieder voor het aanvragen van een brief met activatiecode voor Caren.)

2. Cliëntnummer

In het scherm dat verschijnt, selecteer u de zorgaanbieder en vult u het cliëntnummer in. Een brief met code zal dan naar het adres van de persoon die zorg ontvangt worden verzonden, dat is het woonadres zoals bekend is bij de zorgaanbieder. De brieven worden twee maal per week verzoden, dat betekent dat ze naar verwachting binnen 1-3 werkdagen bezorgd worden. De code in de brief kunt u gebruiken zoals hierboven beschreven staat.

3. Koppeling bevestigen

Als u al een brief heeft ontvangen van uw zorgaanbieder dan kunt u de koppeling maken met de verificatiecode die in de brief staat. U klikt dan helemaal boven in de website op ‘code invoeren’ of op de connecties pagina op ‘brief ontvangen?’.

4. Activatiecode invullen

Vul de code in. In het venster dat dan verschijnt kunt u kiezen aan welke zorgpagina u de link met de zorgaanbieder wilt koppelen. Er wordt in dit geval gevraagd wie “Johannes Cornelis de Vries” is, dat is de volledige naam zoals die bij de zorgaanbieder bekend is. Misschien heeft u al een zorgpagina voor die persoon, bent u dat zelf, of misschien wilt u een nieuwe pagina voor die persoon toevoegen. Kies in de kolom aan de rechterkant de juiste optie en klik op bevestigen.

Voor de zekerheid is het nog nodig om de keuze te bevestigen. Mocht u niet zeker zijn van uw keuzen, dan is het altijd mogelijk om contact op te nemen met de helpdesk.

Fred Antonides
Hallo, mijn naam is Fred. Mijn collega’s en ik staan elke werkdag van 08:00 - 18:00 voor u klaar.