U kunt het volgende proberen:
- Controleer de spelling
- Probeer een andere zoekopdracht
De Zeeuwse ggz-instelling Emergis biedt haar cliënten sindskort ook de mogelijkheid om met een virtual realitybril behandeld te worden. Door deze nieuwe inzet wordt ook de inzetbaarheid van Helpdesk Digitale Zorg breder, omdat wij ondersteunen bij het gebruik van deze virtual reality (VR)-brillen. Deze technologie wordt door Emergis ingezet om het herstel van cliënten te versnellen door hun autonomie te versterken. En tegelijkertijd de beschikbaarheid van zorg, ondersteuning en behandeling te vergroten.
Door de samenwerking met de Helpdesk Digitale Zorg krijgen cliënten niet alleen toegang tot innovatieve therapieën, maar ook de juiste begeleiding om deze optimaal te benutten. Naast de ondersteuning bij de VR-brillen blijven we ook ondersteuning bieden bij de andere digitale zorg die Emergis aanbiedt.
VR-technologie biedt cliënten een veilige en gecontroleerde omgeving waarin zij kunnen oefenen met lastige situaties, hun zelfvertrouwen kunnen vergroten en leren omgaan met triggers die anders een terugval zouden kunnen veroorzaken. Dit draagt bij aan effectievere behandelingen en een verbeterd herstelproces. Wij als Helpdesk Digitale Zorg staan klaar om cliënten te ondersteunen bij technische vragen en het gebruik van de VR-brillen, zodat zij zich kunnen richten op wat echt belangrijk is: hun gezondheid en herstel.
Bekijk hier een kort item van Omroep Zeeland over de inzet van VR door Emergis:
Om ervoor te zorgen dat het helpdeskteam goed voorbereid is op deze nieuwe vorm van ondersteuning, kwamen projectleider Suzanne Lous van Emergis en Bart Kuipers en Sterre der Horst van Psylaris, leverancier van de VR-brillen, langs op het kantoor van de Helpdesk Digitale Zorg.
Tijdens deze inspirerende sessie kregen de medewerkers uitleg over hoe de brillen in de zorgpraktijk worden ingezet en konden zij de VR-ervaring zelf ondergaan. Dankzij deze verdieping is het team nóg beter in staat om passende, begrijpelijke ondersteuning te bieden aan cliënten én zorgprofessionals.
Suzanne Lous (projectleider Emergis): “Helpdesk Digitale Zorg ontzorgt onze zorgprofessionals door de technische ondersteuning over te nemen. Hierdoor kunnen zij zich volledig richten op het bieden van kwalitatieve zorg. Deze samenwerking laat wat mij betreft zien hoe technologie en persoonlijke aandacht samenkomen voor een betere zorgervaring.”
Naast de ondersteuning bij de VR-brillen blijven we uiteraard ook ondersteuning bieden bij alle andere digitale zorg die Emergis aanbiedt.