Aşağıdakileri deneyebilirsiniz:
- İmla kontrolü yap
- Başka bir arama yapmayı deneyin
Bericht van de website van Zorgverzekeraars Nederland.
Digitale en hybride zorg wordt steeds meer gemeengoed. Het is daarom belangrijk dat iedereen in Nederland deze zorg ook kan gebruiken. Mensen met niet-medische vragen over digitale en hybride zorg hebben een plek nodig waar zij met deze vragen terechtkunnen. Helpdesk Digitale Zorg (HDZ) is zo’n plek. Zorgverzekeraars Nederland ondersteunt HDZ met een eenmalige bijdrage voor de doorontwikkeling van haar diensten. Zo krijgen verzekerden betere toegang tot digitale zorg.
Een plek waar mensen terecht kunnen voor niet medische vragen over digitale en hybride zorg zorgt voor minder digitale ongelijkheid. Stichting Helpdesk Digitale Zorg helpt al sinds 2022 burgers en zorgprofessionals met vragen over bijvoorbeeld patiëntenportalen, beeldbellen of e-consulten. Deze helpdesk is laagdrempelig te bereiken via telefoon en e-mail en help jaarlijks meer dan 40.000 mensen. Met de financiële ondersteuning kan HDZ producten en diensten doorontwikkelen. Het gaat dan bijvoorbeeld om beter inzicht te krijgen in data en rapportages en de toepassing van AI, maar ook om sneller en beter te kunnen opschalen. De verbetering en opschaling zorgt ervoor dat verzekerden de optimale ondersteuning krijgen die zij nodig hebben bij het gebruik van digitale en hybride zorg.
De financiële ondersteuning van Zorgverzekeraars Nederland loopt vanaf deze zomer tot 1 juli 2026.