13 maart 2025

Nu ook ondersteuning bij digitale zorg voor cliënten van GGNet

Vanaf nu kunnen cliënten van GGNet bij ons terecht voor ondersteuning bij digitale zorg. GGNet is een ggz-instelling in Noord- en Oost-Gelderland en werkt aan het herstellen van verbindingen voor 18.000 mensen met (ernstige) psychiatrische aandoeningen en voor hun naasten. Er werken zo’n 2.100 medewerkers (en 140 vrijwilligers) op de locaties in Apeldoorn, Doetinchem, Zutphen, Zevenaar, Winterswijk en hoofdlocatie Warnsveld.

Doel van deze samenwerking is om cliënten persoonlijke ondersteuning te bieden bij de digitale zorg die GGNet aanbiedt. Van het inloggen op portalen, het starten van videobellen tot het zelfstandig gebruiken van gezondheidsapps. In eerste instantie is onze servicedesk ook het centrale aanspreekpunt voor de cliënten van GGNet voor alle vragen over Minddistrict. Er wordt gekeken naar verdere opschaling in de toekomst.

Een stap vooruit in de geestelijke gezondheidszorg  
GGNet heeft een missie die naadloos aansluit bij onze missie, namelijk om digitale zorg toegankelijker te maken voor al haar cliënten. In samenwerking met Helpdesk Digitale Zorg willen zij deze toegankelijkheid vergroten en tegelijkertijd de zorgprocessen stroomlijnen. “We willen dat onze patiënten zoveel mogelijk regie hebben over hun herstel. Digitale zorg kan daarbij helpen, mits deze toegankelijk en goed ondersteund is. Daarom werken we samen met Helpdesk Digitale Zorg, om het voor onze patiënten zo goed mogelijk te regelen,” zegt Carmen Nijhuis, directeur bij GGNet.

Merlijne Sonneveld oprichter en bestuurder van Helpdesk Digitale Zorg voegt hieraan toe: “We willen dat iedereen het gevoel heeft dat digitale zorg er is voor hun gemak en welzijn. Hiermee kan íedereen gebruik maken en profiteren van de mogelijkheden die digitale zorg ons biedt”

Hulp wanneer het nodig is  
We bieden de cliënten van GGNet niet alleen directe ondersteuning via telefoon, e-mail en chat, maar ook zijn er praktische zelfhulphandleidingen beschikbaar via de landingspagina van GGNet. Zo kunnen cliënten snel antwoorden krijgen wanneer ze die nodig hebben. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van Minddistrict, een online portaal dat cliënten ondersteunt in hun behandeling en zelfhulp, en waar cliënten inzicht hebben in hun dossiergegevens.

Wij staan klaar om de cliënten van GGNet te begeleiden bij het gebruik van dit portaal, van het aanmaken van een account tot het navigeren door de verschillende functionaliteiten van het systeem. “We willen ervoor zorgen dat iedereen, ongeacht hun ervaring met technologie, zich volledig ondersteund voelt bij het gebruik van digitale zorgtools,” zegt Merlijne Sonneveld.

Samen sterker: zorgprofessionals profiteren ook  
Zorgprofessionals en secretariaten kunnen cliënten met vragen over digitale zorg verwijzen naar Helpdesk Digitale Zorg. Hierdoor kunnen zij efficiënter werken en meer tijd besteden aan het bieden van de best mogelijke zorg. Voor meer informatie kunnen cliënten van GGNet vanaf 3 maart 2025 contact met ons opnemen via telefoon, e-mail of chat. Heb je vragen of behoefte aan ondersteuning? Wij staan voor je klaar.