U kunt het volgende proberen:
- Controleer de spelling
- Probeer een andere zoekopdracht
U kunt het volgende proberen:
Parnassia Groep heeft de handen ineengeslagen met Stichting Helpdesk Digitale Zorg om de ondersteuning voor haar cliënten te verbeteren in het gebruik van zorgapplicaties, zoals het vernieuwde Cliëntenportaal dat op 30 november in gebruik genomen wordt.
Voor cliënten met psychische problemen kan het gebruik van digitale middelen soms een uitdaging zijn. Met deze samenwerking zorgt Parnassia Groep ervoor dat cliënten de hulp krijgen die ze nodig hebben om deze middelen effectief te gebruiken in hun zorgtraject, zonder dat zorgprofessionals extra belast worden. De servicemedewerkers van Stichting Helpdesk Digitale Zorg bieden deskundige en empathische ondersteuning bij het gebruik van digitale zorgtoepassingen.
“Het is voor ons essentieel dat onze cliënten niet alleen toegang hebben tot digitale zorg, maar ook de juiste ondersteuning krijgen om hiervan te profiteren,” zegt Laura van Goor, bestuurder bij Parnassia Groep. “Door samen te werken met Stichting Helpdesk Digitale Zorg kunnen wij ervoor zorgen dat cliënten zich ondersteund voelen bij het gebruik van digitale systemen, zodat onze zorgprofessionals zich kunnen richten op wat echt belangrijk is: het leveren van goede psychische zorg.”
“Met deze samenwerking zorgen we ervoor dat cliënten van Parnassia Groep de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben om zelfverzekerd gebruik te maken van digitale zorgtoepassingen”, zegt Merlijne Sonneveld, bestuurder van Stichting Helpdesk Digitale Zorg. “Dit is een belangrijke stap in onze missie om digitale zorg toegankelijk te maken voor iedereen, vooral voor degenen die het moeilijk vinden om hun weg te vinden in de digitale wereld. Door onze hulp kunnen cliënten de regie over hun zorgtraject versterken en zich meer verbonden voelen met hun behandelaars.”
Deze samenwerking is een belangrijke stap in de ambitie van Parnassia Groep om digitale innovaties in de zorg verder te integreren. Het vernieuwde Cliëntenportaal biedt cliënten meer regie over hun behandeling, met toegang tot hun medisch dossier, e-healthmodules en beeldbelfunctionaliteit met hun behandelaar.
Over Parnassia Groep
Parnassia Groep biedt psychische zorg aan meer dan 180.000 cliënten per jaar. De organisatie bestaat uit verschillende zorgmerken die zijn onderverdeeld in kleinschalige behandelteams, gevestigd in 70 gemeenten en in en rondom 600 huisartsenpraktijken. Iedereen met psychische problemen kan terecht bij de ruim 13.500 professionals van Parnassia Groep. De zorgmerken van Parnassia Groep zijn: 1nP, Antes, Brijder, Fivoor, i-psy, Indigo, Parnassia, PsyQ, Reakt, Triora en Youz.
Over Stichting Helpdesk Digitale Zorg
Stichting Helpdesk Digitale Zorg ondersteunt zorginstellingen door cliënten te helpen met het gebruik van digitale zorgsystemen. Het team van deskundige medewerkers biedt geduldige en persoonlijke hulp bij het gebruik van bijvoorbeeld elektronische patiëntendossiers, zelfmetingen of inlogmethodes, zoals DigiD en is het landelijke PGO-informatiepunt.