6 april 2023

Nu ook voor patiënten van het Elkerliek ziekenhuis

Elkerliek ziekenhuis

Ook het Elkerliek ziekenhuis heeft zich aangesloten bij Helpdesk Digitale Zorg. Hierdoor kan vanaf nu ondersteuning bij digitale zorg worden geboden aan een grote groep patiënten in Zuidoost Brabant. Het ziekenhuis in Helmond vervult een belangrijke regionale functie, met ook locaties in Deurne en Gemert.

Door de samenwerking tussen het Elkerliek en Helpdesk Digitale Zorg kunnen patiënten van het Elkerliek nu hun eigen pagina met handleidingen en andere relevante informatie raadplegen: https://helpdeskdigitalezorg.nl/elkerliek/. Daarnaast zit het team van Helpdesk Digitale Zorg op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur klaar om patiënten van het Elkerliek te ondersteunen bij alle vragen rondom hun digitale zorg. Wordt er buiten deze tijden gebeld, dan wordt de patiënt van het Elkerliek de volgende werkdag teruggebeld. Ook is contact via e-mail en chat mogelijk.

Relevante kennis over het Elkerliek

Zo heeft het team bijvoorbeeld kennis over MijnElkerliek maar ook andere systemen die gebruikt worden binnen het Elkerliek ziekenhuis zoals de BeterDichtbij app of de Patient Journey App. Daarnaast is er algemene kennis over bijvoorbeeld DigiD en digitale veiligheid in het algemeen. Daarnaast zijn er ook lokale doorverwijzingen beschikbaar, zoals naar de Bibliotheek Helmond-De Peel.

Huy Ngo, Chief Medical Information Officer en gynaecoloog in het Elkerliek ziekenhuis: `Samen met de zorgprofessionals van ons ziekenhuis en verschillende externe partners willen we de komende jaren een verandering bewerkstelligen. Digitale middelen gaan een steeds belangrijke rol spelen in onze zorg aan patiënten. Natuurlijk gaan we deze beweging met onze patiënten vormgeven. Zo zetten we mooie stappen om een digitaal, duurzaam en toekomstbestendig ziekenhuis te worden. En Helpdesk Digitale Zorg is een van de manieren om digitale zorg toegankelijker te maken voor onze patiënten.’

‘Digitale middelen gaan een steeds belangrijkere rol spelen in onze zorg aan patiënten. En Helpdesk Digitale Zorg is een van de manieren om digitale zorg toegankelijker te maken voor onze patiënten.’

Willemijn van Koevorden is Business Development Manager bij Helpdesk Digitale Zorg: ‘Wij zijn uiteraard heel blij dat ook het Elkerliek ziekenhuis zich heeft aangesloten, zo kunnen we voor nóg meer patiënten digitale zorg toegankelijk maken. Wij merken dat het vaak praktische en eenvoudige drempels zijn, die digitale zorg in de weg staan. Maar voor veel Nederlanders is dit niet eenvoudig. Beperkte kennis, weinig vertrouwen of angst om fouten te maken staan dit in de weg. Wij hebben de kennis, gesprekstechnieken én het geduld om patiënten van het Elkerliek ziekenhuis hierin zorgvuldig te begeleiden.’

Naast het Elkerliek ziekenhuis wordt Helpdesk Digitale Zorg ook ingezet door andere Nederlandse ziekenhuizen zoals Tergooi MC, Ziekenhuis Gelderse Vallei en Ziekenhuis Rivierenland.

Bekijk hier het volledige overzicht van alle deelnemende zorginstellingen.