Karify - Inloggen en gebruik

In Karify kunt u via een beveiligde omgeving communiceren met uw behandelaar, online aan uw behandeling werken, informatie vinden en uw eigen dossier beheren

Karify is jouw goed beveiligde plek waar je alle informatie die te maken heeft met je gezondheid en je gezondheidszorg, kan bewaren.

Voorbereidingen

  • Om in te kunnen loggen bij Karify heeft u een apparaat met een werkende internetverbinding nodig.
  • Daarnaast heeft u een account nodig. U kunt een account aanmaken met een uitnodiging van uw zorgaanbieder, of door uwzelf aan te melden (mits deze optie beschikbaar is gesteld door uw zorgaanbieder).

Karify

Klik hier voor uitleg over het inloggen op Karify

Inloggen

  1. Ga naar https://my.karify.com of naar de Karify website van jouw zorgaanbieder.
  2. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres. Het wachtwoord heeft u zelf gekozen.

Klik hier voor uitleg over authenticatie in twee stappen

Je kunt er zelf voor kiezen om authenticatie in twee stappen (ook bekend als twee-factor-authenticatie) in te schakelen voor jouw account. Hiermee voeg je een extra beveiligingslaag toe bij het inloggen.

  1. Ga naar Mijn account -> Authenticatie in twee stappen.
  2. Klik op Authenticatie in twee stappen instellen

Klik hier voor uitleg over het menu in Karify

De basis

Voor het algemene gebruik en de navigatie door de online omgeving kunt u het linker menu gebruiken. Per gebruiker en per Healthspace kan het aantal en de soort functionaliteiten verschillen. Hieronder zie je de meest voorkomende functionaliteiten met een toelichting:

  • Healthspaces. Met uw Karify account kunt u lid worden van één of meerdere online omgeving(en) van uw zorgaanbieder(s). Je navigeert tussen Healthspaces als volgt: klik op Mijn Healthspaces of het neerwaartse pijltje bovenaan het linkermenu, en kies vervolgens het logo van de Healthspace waar u in wilt werken.
  • Werkblad. Hier ziet u nieuwe opdrachten voor u klaar staan, mits deze voor u zijn klaargezet door je behandelaar.
  • Bibliotheek. Hier biedt uw zorgaanbieder eventueel relevante informatie aan. Denk bijvoorbeeld aan informatiefolders, instructievideo's en handige links. U kunt ook items zoeken per categorie.
  • Videogesprekken. In Karify kunt u beveiligd videobellen met uw behandelaar. U kunt niet zelf een gesprek starten, uw behandelaar doet dit.
  • Contacten. Hier vindt u een overzicht van iedereen naar wie je binnen de Healthspace berichten kunt versturen. Dit zijn de zorgprofessionals waarmee u een connectie heeft binnen de Healthspace. 
  • Over deze Healthspace. Hier vindt u eventuele informatie over de Healthspace en zorgprofessional.
  • Berichten. Hier wisselt u beveiligd berichten uit met uw contacten in de Healthspace.
  • Mijn dossier. Hier vindt u uw ingeleverde opdrachten en kunt u uw eigen documenten bewaren.
  • Mijn account. Hier kunt u uw profiel en account instellingen beheren. U kunt bijvoorbeeld een profielafbeelding uploaden, uw voorkeurstaal instellen of uw wachtwoord en e-mailadres wijzigen. Tevens kunt u ook navigeren naar Mijn account door rechtsboven op uw naam/profielafbeelding te klikken.
  • Uitloggen. Klik hier om uit Karify uit te loggen.
  • E-consult. Sommige zorgaanbieders maken gebruik van het e-consult. Hier kunt u een vraag indienen.
  • Agenda/Correspondentie/ROM-Vragenlijst/Behandelplan. Afhankelijk van de instellingen van uw zorgorganisatie, wordt Karify ook wel ingezet als cliëntenportaal. In dat geval ziet u extra functionaliteiten in het linkermenu.

Notificaties

Als er activiteit is in Karify, bijvoorbeeld als u een nieuw bericht heeft of als er een nieuwe opdracht voor je klaarstaat, dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld via e-mail notificaties. U kunt zelf instellen welke notificaties u wilt ontvangen. Alle notificaties staan standaard aan. U  kunt uw notificatie-instellingen veranderen door te klikken op: Mijn account -> Notificaties.

Klik hier voor een instructievideo van Karify

Privacy

Zorg dat u nooit uw inloggegevens deelt met anderen. Twijfelt u over de echtheid van een mail of website waar wordt gevraagd om in te loggen? Neem dan contact op met het bedrijf of de instelling vanuit wiens naam ze de mail sturen.

Het is goed om te weten dat er privacy risico's bestaan bij het gebruik van apps op uw  apparaat. Risico's ontstaan doordat apps vaak toegang hebben tot persoonlijke gegevens die op uw apparaat staan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uw locatie of uw contactpersonen.  Wilt u graag meer lezen over dit onderwerp? Dit kan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/internet-telefoon-tv-en-post/apps .

 

Heeft deze handleiding u geholpen?

[yasr_visitor_votes]
magnifiercrossmenu