26 juni 2023

Rode Kruis Ziekenhuis en Helpdesk Digitale Zorg slaan de handen ineen 

Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk heeft zich aangesloten bij Helpdesk Digitale Zorg. Dat betekent dat vanaf nu ook patiënten van het ziekenhuis in de regio Midden-Kennemerland en de regio IJmond ondersteuning krijgen bij digitale zorg. De medewerkers van Helpdesk Digitale Zorg hebben actuele kennis en handleidingen van de digitale toepassingen van het ziekenhuis paraat. Zo kunnen patiënten van het Rode Kruis Ziekenhuis terecht met al hun niet-medisch inhoudelijke vragen. Een win-win situatie, want niet alleen krijgen patiënten snel antwoord op hun vragen, ook houden zorgverleners meer tijd over voor de patiënt!

Informatie op maat  

Medewerkers van Helpdesk Digitale Zorg beantwoorden vragen van patiënten van Rode Kruis Ziekenhuis in nauwe samenwerking met het Regionaal Telecoachingcentrum. Op een speciale landingspagina vinden patiënten antwoorden op veelgestelde vragen en concrete, begrijpelijke handleidingen. Denk hierbij aan informatie over inloggen in de apps Patiënt Journey App en BeterDichtbij. Ook is hier algemene informatie te raadplegen over DigiD en lokale doorverwijzingen naar fysieke digitale ondersteuning, zoals Taalhuis IJmond.

Liever direct contact?  

Op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur zit het serviceteam van Helpdesk Digitale Zorg klaar om patiënten van het Rode Kruis Ziekenhuis te ondersteunen bij alle vragen rondom hun digitale zorg. De medewerkers van Helpdesk Digitale Zorg hebben affiniteit met de doelgroep én hebben de inhoudelijke kennis. Dat maakt dat bellers zich snel en goed geholpen voelen.

Wordt er buiten deze tijden gebeld, dan belt een van de servicemedewerkers de patiënt de volgende werkdag terug. Aanvullend biedt het team ondersteuning via e-mail en chat.

 

“Helpdesk Digitale Zorg is een onze manieren om digitale zorg toegankelijker te maken voor onze patiënten binnen bereik. Samen zetten we belangrijke stappen naar een duurzaam en toekomstbestendig ziekenhuis.”

 

Kees Broekman (Manager Zorg – Rode Kruis Ziekenhuis):
Het is van groot belang voor de zorg van de toekomst om digitale mogelijkheden goed en toegankelijk in te zetten. Zo kunnen we met alle betrokkenen een mooie verandering bewerkstelligen. Met alle zorgprofessionals, maar meer nog mét en voor onze patiënten.

Helpdesk Digitale Zorg is een onze manieren om digitale zorg toegankelijker te maken voor onze patiënten binnen bereik. Samen zetten we belangrijke stappen naar een duurzaam en toekomstbestendig ziekenhuis.

Merlijne Sonneveld (directeur – Helpdesk Digitale Zorg):
“We zijn heel erg verheugd met de samenwerking met Het Rode Kruis Ziekenhuis, een ziekenhuis met een belangrijke regiofunctie voor duizenden patiënten. Iedereen heeft recht op hulp om mee te kunnen in de wereld van de zorgdigitalisering en dit is weer een stap in de goeie richting. Inmiddels ondersteunen we diverse Nederlandse ziekenhuizen op het gebied van digitale zorg. Dat maakt dat we steeds meer kennis in huis hebben om de patiënt zo snel mogelijk verder te helpen.

Ik hoor dagelijks ons serviceteam met geduld en compassie mensen te woord staan, en nu óók voor de patiënten van het Rode Kruis Ziekenhuis. Samen zorgen we ervoor dat iedereen mee kan doen en profiteert van de voordelen die digitale zorg ons biedt.”

Naast het Rode Kruis Ziekenhuis ondersteunt Helpdesk Digitale Zorg ook andere ziekenhuizen, zoals Elkerliek ziekenhuis, Ziekenhuis Rivierenland, Ziekenhuis Gelderse Vallei en Tergooi MC en diverse andere zorginstellingen zoals Arkin, HUS en RHOGO.

Bekijk hier het volledige overzicht van alle deelnemende zorginstellingen.