Met het Bricks patiëntenportaal kunt u als patiënt altijd en overal veilig toegang krijgen tot een gedeelte van uw medische dossier. Daarnaast heeft het portaal ook nog een aantal andere functies; uitslagen inzien, afspraken maken, herhaalrecepten aanvragen en medicijnen inzien.
Als patiënt kunt u zelf afspraken inplannen bij uw artsen, zonder dat u de praktijk hoeft te bellen. Dit doet u onder het kopje "Afspraken inplannen". U ontvangt een e-mail ter bevestiging van de afspraak nadat deze gemaakt is. Deze afspraak kunt u gemakkelijk opslaan als bestand in Outlook, Google kalender of iCal.
Niet urgente gezondheidsvragen kunt u eenvoudig stellen via de e-consult van het patiëntenportaal. Uw arts zult uw vraag digitaal ontvangen en zo snel mogelijk beantwoorden. Na reactie van de arts wordt de communicatie als correspondentie opgeslagen in het journaal.
Via "Herhaalrecept", is het voor u als patiënt mogelijk om medicijnen die u gebruikt in te zien en te bestellen via het portaal. Uw aanvraag zal worden verwerkt, waarna een recept verstuurd wordt naar uw apotheek.
In "Mijn kluis" kunt u de volgende zaken inzien:
Gegevens die gedeeld worden in een digitale zorg omgeving zijn zeer privacy gevoelig. Het is daarom belangrijk om ook zelf op een veilige manier aan de slag te gaan met uw gegevens.
Een aantal tips:
Kijk voor meer informatie over privacy en digitale veiligheid op onze pagina https://helpdeskdigitalezorg.nl/handleiding/privacy-digitale-veiligheid/
Binnenkort lanceren we onze nieuwe website. Wees als eerste op de hoogte en meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Samen maken we digitale zorg voor íedereen toegankelijk.